۱۳۶۸/۱/۸

معشوقه ای به وسعت دل



یادمه موقعی که محرم شده بودیم، تو راه، از مسجد شجره که داشتیم می رفتیم مکه (یادش به خیر!!)، مدیر محترم کاروانمو                ن                تو اتوبوس برامون صحبت می کردن، یه حرف خیلی قشنگ زدن که من تا همیشه تو ذهنم میمونه. 
اونم این بود که:
"تو انتخاب معشوقی که می خواین باهاش معاشقه کنین، دقت کنین،
دقت کنین که اون معشوق اینقدر بزرگ باشه که بتونه دل شما رو پر کنه و دیگه جای خالی نمونه و شما مجبور باشین یه جورایی، هر طور که شده، برای اینکه احساس خلاء نکنین پرش کنین."
جمعه یکی از دوستام زنگ زد و خداحافظی کرد و گفت که دارم میرم مکه!!! 
ما هم کلی دلمون گرفت و یهو یاد این خاطره افتادیم و گفتیم شعر زیر رو که متناسب با خاطره است رو بیاریم!!




دلم را سپردم به بنگاه دنیا
و هی آگهی دادم اینجا و آنجا
و هر روز
برای دلم
مشتری آمد و رفت
و هی این و آن
سرسری آمد و رفت

ولی هیچ کس واقعا
اتاق دلم را تماشا نکرد
دلم قفل بود
کسی قفل قلب مرا وا نکرد

یکی گفت:
چرا این اتاق
پر از دود و آه است
یکی گفت:
چه دیوارهایش سیاه است
یکی گفت:
چرا نور اینجا کم است
و آن دیگری گفت:
و انگار هر آجرش
فقط از غم و غصه و ماتم است

و رفتند و بعدش
دلم ماند بی مشتری
ومن تازه آن وقت گفتم:
خدایا تو قلب مرا می خری؟
و فردای آن روز
خدا آمد و توی قلبم نشست
و در را به روی همه
پشت خود بست

و من روی آن در نوشتم:
ببخشید، دیگر
برای شما جا نداریم
از این پس به جز او
کسی را نداریم

"عرفان نظرآهاری"



۱۸ نظر:

  1. سلام.
    مطلب زیبایی بود.
    این ایام بدجوری دلم هوای بقیع و داره!
    دعا کنید قسمت همه بشه انشاالله.
    خوشحال میشم به یار خراسانی نیز سری بزنید.
    موفق باشید
    یاعلی

    پاسخحذف
  2. مسافر کاروان نور۱۳۸۹/۳/۱۷, ۲۳:۵۰

    سلام همسفرا!
    اسمم دراومده واسه اعتکاف تو حرم امام رضا!
    برام دعا کنین. خیلی زیاد...
    دعا کنین بتونم برم.
    این سفر برام حیاتیه, دعام کنین
    علی علی

    پاسخحذف
  3. سلام
    خوش به حالت!!
    شما باید ما رو دعا کنی.....
    التماس دعا
    یا علی

    پاسخحذف
  4. سلام...

    ميگم بي‌مناسبت هم نبوده كه اسم برچسب اين پست‌ها رو گذاشتي حرف دل؛ از دل كه برآيد لارم بر دل نشيند!!! چسبيد؛ شعر عرفان نظرآهاري هم حرف نداشت؛ ده‌بار هم كه بخوني كهنه نميشه... خوشبحال اين رفيقتون كه اسمش اعتكاف مشهد درومده؛ تو ورخدا مارم دعا كنيد...

    التماس دعا...
    ياعلي../

    پاسخحذف
  5. سلام
    آمدیم نبودید دیدار ما به بهشت
    با ((علی تنهاست)) به روزم
    منتظر نظرتون هستم.

    پاسخحذف
  6. منظور خاصی نداشتم مسافر
    شما مسافر نوری از نور هم جز پاکی بر نمیاد
    پس مسافر ، مبارزها رو خیلی دعا کن.

    پاسخحذف
  7. سلام- هر وقت میبینم که سر زدین خیل یخوشحال می شم
    وقتی هم که به وب سایتتون میام حال و هوای مکه هواییم میکنه..خیلی التماس دعا دارم
    حدود چند روز دیگه مصادف با ولادت امام علی اگه خاطرتون باشه سال 1385 مرداد ماه مکه بودیم...یادش بخیر

    پاسخحذف
  8. مسافر کاروان نور۱۳۸۹/۳/۲۰, ۲۲:۳۴

    همسفرا!
    ثبت نام کردددددددددددددددددددددددددددددم...
    اگه خدا بخواد, (خدا کنه که بخواد), عازم اعتکاف حرمم
    خیلی خوشحالم بچه ها, خیلی!
    علی علی

    پاسخحذف
  9. همسفر!
    خیلی خیلی التماس دعا...
    خیلی دعا کن
    دعا کن برا ظهور هرچه زودتر حضرت حجت...
    دعا کن برا سلامتی نایبشون...
    دعا کن برا به خیر گذشتن ای وضعیت.....
    دعا کن برا اینکه شر این فتنه گرا به خودشون برگرده...
    برا منم دعا کن، خیلی زیاد...

    پاسخحذف
  10. سلام بر شما دوست عزیز
    >>>آیا تا کنون داستان «سیسابن» وزیر «شرهام شاه» هندی، و اختراع بازی «شطرنج»، و جریان بین او و پادشاه را خوانده‌اید؟
    در اینجا می‌توانید بخوانید:
    http://bia2mofid.persianblog.ir/post/328/
    ========================
    >>>آیا می‌دانید غم و اندوه‌هایی که گاهی مواقع به ظاهر بدون دلیل به آن مبتلا می‌شویم؛ کفاره گناهان ماست؟
    در اینجا ببینید:
    http://bia2mofid.persianblog.ir/post/327/

    پاسخحذف
  11. اومديم عرض ارادت

    ياعلي../

    پاسخحذف
  12. چقدر زیبا وپر معناست:
    تو انتخاب معشوقی که می خواین باهاش معاشقه کنین، دقت کنین.
    دقت کنین که اون معشوق اینقدر بزرگ باشه که بتونه دل شما رو پر کنه و دیگه جای خالی نمونه و شما مجبور باشین یه جورایی، هر طور که شده، برای اینکه احساس خلاء نکنین پرش کنین
    خداوند زیارت بیت الله الحرام را مکررا نصیب عاشقانش بگرداند.
    یا علی مدد

    پاسخحذف
  13. سلام
    زيبا بود.
    ما كه هنوز قسمتمون نشده اما اگر رفتم حتما يادي هم از تو مي كنم.

    پاسخحذف
  14. گرفت دغدغه ها بیست وچند سال از من

    چه تلخ می گذرد جاده زوال از من!

    هنوز خرد و خرابم هنوز می گذرد

    مدار گردش ایام بی خیال از من

    برای فتح غزل سالهاست می جنگم

    چه مانده است خدایا! دراین جدال از من؟

    زمانه هیچ جوابی نداده تا امروز

    کشیده پشت سر هم فقط سوال از من

    تمام وحشتم از نام زندگی اینست:

    که لحظه لحظه هدر می رود مجال از من

    من عاشقم متحیر و باورم شده است

    که برنمی آید مشق اعتدال از من

    امید آخری ام جست و جوی انسان است

    در این همه شبح و نسخه و مثال از من!

    پاسخحذف
  15. سلام برشما دوست گرامي
    خيلي ممنونم ازشما كه هميشه با شعرهاي زيبا بخش نظرات وبلاگ بنده را زيبا مي كنيد.
    ياعلي

    پاسخحذف
  16. سلام برشما
    ازاينكه هميشه بخش نظرات بنده راباشعرهاي زيبايتان زيباتر مي كنيد.ممنونم
    هميشه موفق باشيد.
    ياعلي

    پاسخحذف
  17. سلام
    با (( به یاد تمام خط امامی های سابق)) به روزم
    ممنون میشم اگه زحمت بکشید و متن ضعیفمو بخونید و نظر بدید.
    نظرتون هر چی که باشه برام خیلی مهمه.
    ومن الله التوفیق.

    پاسخحذف
  18. منم با افتخار لینکتون کردم.
    یا علی

    پاسخحذف