۱۳۶۸/۲/۷

چشم به راه!

lclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml" rel="colorSchemeMapping">

مثل هر بار براي تو نوشتم:
دل من خون شد از اين غم، تو كجايي؟
و اي كاش كه اين جمعه بيايي
دل من تاب ندارد،
"همه گويند به انگشت اشاره، مگر اين عاشق دلسوخته ارباب ندارد؟ ... تو کجايی؟ تو کجايی..."
و تو انگار به قلبم بنويسي
كه چرا هيچ نگويند
مگر اين امام دلسوز، طرفدار ندارد كه غريب است؟
و عجيب است
كه پس از قرن و هزاره
هنوزم كه هنوز است
دو چشمش
به راه است
و مگر سيصد و اندي نفر از شيفتگانش
زياد است
كه گويند
به اندازه يك « بدر » علمدار ندارد!
و گويند چرا اين همه مشتاق، ولي او سپه اش يار ندارد!
و خودت! مدعي دوستي و مهر شديدي!
كه به هر شعر جديدي،
ز هجران و غمم ناله سرايي، تو كجايي؟
تو كه يك عمر سرودي «تو كجايي؟» تو كجايي؟
باز گويي كه مگر كاستي اي بُد ز امامت،
ز هدايت،
ز محبت،
ز غمخوارگي و مهر و عطوفت
تو پنداشته اي هيچ كسي دل نگران تو نبوده؟
چه كسي قلب تو را سوي خداي تو كشانده؟
چه كسي در پي هر غصه ي تو اشك چكانده؟
چه كسي دست تو را در پس هر رنج گرفته؟
چه كسي راه به روي تو گشوده؟
چه خطرها به دعايم ز كنار تو گذر كرد،
چه زمان ها  كه تو غافل شدي و يار به قلب تو نظر كرد...
و تو با چشم و دل بسته فقط گفتي كجايي!؟
و اي كاش بيايي!
****
هر زمان خواهش دل با  نظر يار يكي بود، تو بودي...
هر زمان بود تفاوت، تو رفتي، تو نماندي
خواهش نفس شده يار و خدايت،
و همين است كه تأثير نبخشند به دعايت،
و به آفاق نبردند صدايت،
و غريب است امامت 
من كه هستم،
تو كجايي؟
تو خودت! كاش بيايي
 به خودت كاش بيايي...



التماس دعا
در لحظه لحظه اين ماه خدايي




۱- قسمتی از شعر عصر يک جمعه دلگير از سيد حميدرضا برقعی
۲-در حديث معتبر لوح حضرت فاطمه ی زهرا عليها السلام، خداوند به امام عصر ارواحنا الفداه لقب رحمة للعالمين داده است.
و
امام رضا عليه السلام فرموده اند: او برای مردم از خودشان اولی تر و از پدر و مادر مهربانتراست.  (روزگار رهايی صفحه ۸۱)
و
امام رضا عليه السلام فرموده اند: امام آب گوارای زمان تشنگی، رهبر به سوی هدايت و نجات بخش از هلاکت است. امام همدم و رفيق، پدر مهربان، برادر شفيق و چون مادر دلسوز به کودک است. امام پناه بندگان در گرفتاريهای سخت است.( کافی جلد۱ صفحه ۲۸۱)
 ۳-امام زمان حضرت مهدي -عجل الله تعالی فرجه الشريف- فرموده اند:
« إِنّا غَيرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِكُمْ، وَلا ناسينَ لِذَكْرِكُمْ، وَلَوْلا ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ الَّلأْواءُ وَاصْطَلَمَكُمُ الاَْعْداءُ» ما در رسيدگی و سرپرستی شما كوتاهی و اهمال نكرده و ياد شما را از خاطر نبرده ايم كه اگر جز اين بود، دشواری ها و مصيبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ريشه كن می نمودند. (احتجاج، ج2، ص323 ; الخرائج و الحرائج، ج2، ص903 ; بحارالأنوار، ج53، ص175، ح7.  )

۱۰ نظر:

  1. سلام
    شكواييه تون رو خوندم و كلي غم به غم هاي دلم اضافه شد.
    سعي ميكنم ازاين به بعد هميشه به اينجا سر بزنم.
    لطفابرام دعاكنيد..خيلي زياد

    پاسخحذف
  2. مسافر کاروان نور۱۳۸۹/۴/۳۰, ۰:۰۷

    سلام
    از متن قشنگت ممنون
    یه چی ته دلم مونده باید بگم
    از قالبی که انتخاب کردی خوشم میاد ها اما از این رنگ سیاهی که زمینة نوشته هاست خوشم نمیاد
    دل آدم میگیره
    به نظرم وبلاگ مکه باید شادتر از این حرفا باشه

    پاسخحذف
  3. زیبا بود
    به قول اقای میرحسینی...اگرچه شهر برای شما چراغان است/برای کشتن تو نیزه هم فراوان است/کسی به فکر شما نیست راست می گویم/دعا برای تو بازیست راست می گویم

    پاسخحذف
  4. سلام
    اسعدالله ایامکم
    در این روزها و شبهای شگفت انگیز و عرفانی بیاد منم باشید که سخت محتاج دعایم

    پاسخحذف
  5. سلام دوست عزيز
    دلم تنگ شده بود
    ببين شعر واقعا معركه بود
    نميدونم چون من حالم خرابه انقدر چسبيد يا كلا يه فازيه براي خودش؛ خلاصه اينكه دمتون گرم
    عيدتونم مبارك
    برامون دعا كنين
    يه وقت فك نكنين ما زديم به جدول بي‌معرفتي

    ياعلي

    پاسخحذف
  6. سلام از ماست!!
    شما هم عفو کنید نتونستیم تو این ایام عزیز سر بزنیم...
    راستش امام رضا طلبیدن و مشهد بودیم...
    اومدیم به وبتون ولی پیدا نکردیم باید کجا کامنت بذاریم!!!! نظرات وب رو حذف کردین؟؟؟!!!

    پاسخحذف
  7. آره يه مدت نباشم انگار بهتره؛ براي اطرافيانمم بهتره؛
    از دستم راحتن يه مدت؛ البته من خوره‌ي كامنت دارم و بازم مزاحم ميشم ولي خب عوضش يه مدت موج مجنون مظلوم بمونه بهتره انگار

    زيارتتون قبول خوش به حالتون واقعا
    تو رو خدا مارم دعا كنين

    پاسخحذف
  8. ما محتاج دعاییم!!
    راستش به سر منم زده بود که یه مدت وب و وب بازی رو تعطیل کنم، به نظرمم اینطور اومد که مخاطبا دو حالت براشون پیش میاد:
    یه گروهشون خوشحال میشن که یه نفر از کسایی که به اجبار کامنتی که تو وبشون میذاره و مجبورش میکنه که جواب کامنت رو بده کم میشه!!! (البته اگه تا این اندازه معرفت داشته باشه!!!)
    یه گروهم ناراحت که یه نفر از بازدیدکنندگانش کم میشه و آمار وبش میاد پایین!!!!!
    .........
    ولی چه کنم که این وبه شخصی نیست و هر جور که شده باید پای قولی که دادیم وایسیم و سرپا نگهش داریم...
    همسفر ما که رفته کربلا... دیروز... جوری که نیمه شعبان اونجا باشه... کلی به گرفتگی دلمون اضافه شد....

    پاسخحذف
  9. سلام
    چقدر قشنگ بود.
    منم دلم خیلی گرفته.به سرم زده کلا همه راهای ارتباطی مو قطع کنم.
    احساس خوبی ندارم.انگار همه چیز رو باختم.
    راستی حتمادل آقا از دست کسایی مثل من که مدام ناله میکنن و غصه دارن خونه.به فکر اینکه به فکر اومدن آقا باشم

    پاسخحذف
  10. سلام دوست ارجمند.
    این ایام را به شما تبریک عرض می‌کنم.
    بسیار زیبا بود و خواندنی و دلنشین.
    ممنون از حسن انتخابت.
    موفق باشی
    یا علی مدد.
    راستی خیلی وقته گرمای حضورت را در وبلاگم احساس نمی‌کنم.
    شاید زمانه فرصت سرزدن به دوستان را از شما گرفته.
    هر جا هستی برات آرزوی سلامتی دارم.
    یا علی مدد

    پاسخحذف