۱۳۶۸/۱/۱۰

دعای تضمین شده فرشتگان

يه وقتايي ميشه که اصلاً حوصله ام نمياد براي ديگران دعا کنم, اما همش مي خوام زودي بپرم سر دعاهاي خودم (البته بماند که لطف زيادي در حق کساني مي کنم که تو دعاهام ازشون يادي نمي کنم, چون اينقدر خدا من و چپکي دوست داره, دعاهام و چپکي مستجاب مي کنه!!!)

 اگه شماها هم مثل من هستين, اين مطلب و بخونين تا بيشتر از اين سرتون بي کلاه نمونده!!!


عبدالله بن جُندب کوفي, شخصيتي وارسته و بزرگ مردي بود, مورد اعتماد و عنايت حضرت کاظم و حضرت رضا (عليهما سلام) و از طرف آن ها وکالت داشت. او يکي از شخصيت هاي برجسته ي جهان تشيّع, در عصر خود محسوب مي شد؛ تا جايي که روزي حضرت ابولحسن (ع) در حق وی فرمود: "او از مُخبِتين است يعني از کساني است که خداوند متعال آنان را مژده داده است".
آنجا که مي فرمايد:
"بشارت بده فروتنان و متواضعان را, آناني که چون پيش آنان خدا را ياد کنند, دل هاشان هراسان شود".


يونس ابن عبدالرحمان در مورد عظمت و بزرگواري شخصيت وي مي گويد: "در مراسم عرفات عبدالله را ديدم که دست ها بسوي آسمان بلند کرده و آب ديده اش بر رخسار جاري بود و مداماشک مي ريخت و دعا مي کرد. وقتي تمام شد گفتم: وقوف هيچکس را بهتر از تو نديدم, عجب حال خوشي داشتي! گفت:

به خدا سوگند يک کلمه براي خودم دعا نکردم. همه اش براي برادران مومنم دعا کردم؛ زيرا از امام موسي (ع) شنيدم که فرمود: «هر کس در پشت سر برادر مومن خود, براي او دعا کند, در عرش ندا دهند که براي تو صد هزار برابر او باد». و من نخواستم از صد هزار دعاي تضمين شده ي فرشتگان دست بردارم."


ماه رجبه! دعا يادتون نره ها! يه عالمه براي همديگه دعا کنيم ...

و من الله توفيق





منبع: جلوه هايي از نور قرآن در قصه ها و مناظره ها و نکته ها, عبدالکريم پاک نيا



۹ نظر:

  1. سلام

    ببخشيد دير اومديم؛ درگير امتحانات پشت هم كه بشه آدم، ديگه حتي جاي نفس هم نميمونه

    ماه رجب، ماه خودسازيه؛ دعا بفرمائيد ماهم به يادتون هستيم

    مثل هميشه استفاده كرديم

    ياعلي../

    پاسخحذف
  2. مسافر کاروان نور۱۳۸۹/۳/۲۶, ۰:۱۱

    سلام
    قشنگ بود اما با يه جاش مخالفم :)
    فکر مي کنم اشتباهه که فکر کنيم خدا ما رو چپکي دوست داره و واسه همین دعاهامون و چپکی اجابت می کنه!
    بهتره به این فکر کنیم که خدا راست تر از هر کسی دوستمون داره و اتفاقا واسه همین عشقه که دعاهای چپکی مون و بی خیال میشه تا دعای راستکی راستکی خودش و برامون مستجاب کنه
    اینجوری نگاهش کنیم قشنگ تر نیست :)

    پاسخحذف
  3. امیدوارم بتونید همراهیمون کنید
    یازهرا(س)

    پاسخحذف
  4. sghl. nuh ;kdn nv af hvc,ih

    پاسخحذف
  5. بابا چی نوشتی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    ما با طبیق دادن حرف انگلیسی که زدی بر حروف فارسی فهمیدیم اسمت بارانه!!!!!
    درسته؟؟؟؟؟؟؟؟
    لطف کن دوباره بزن ما بفهمیم گفته ات چیه!!!!
    یا حق.......

    پاسخحذف
  6. مسافر کاروان نور۱۳۸۹/۳/۲۷, ۱۶:۳۱

    سل ااااااااااااااااااااا م
    امشب, شب آرزوهاست..
    یه شب رویایی
    آرزوتون چیه؟
    بین همه ی آرزوهای ریز و درشت تون, من و بقیه همسفرا رو جا نندازین
    من که منتظر استجابت دعاهاتون می مونم :)
    علی علی

    پاسخحذف
  7. سلام
    .....
    كرذدم گناه بي عدد دانم كه بدكردم چه بد
    اين است وردم اي احد استغفرالله العظيم
    .....
    خدايا دراين شب عزيز مارا مورد عفو وبخشش قرار بده.
    آمين

    پاسخحذف
  8. سلام
    خیلی روایت تکان دهنده و زیبایی بود!!
    خیلی!
    شما هم اجر زیادی بردین ما رو از این روایت اگاه کردین!
    التماس دعا!

    پاسخحذف
  9. دوست خوب همه چیز دست خود خداست حتی مصلحتها میفرماید وکسی که تقوا پیشه کند راه خروج برایش قرار میدهیم التماس دعا

    پاسخحذف