۱۳۶۷/۱۲/۱۴

قرمزترین گل

امروز تولدم بود، بيرون بودم، داشتم تو خيابون راه می رفتم که به عابری برخورد کردم، با خضوع زيادی بهش گفتم: «ببخشيد!»
عابر با ادب تمام گفت: «شما ببخشيد، نديدمتون».
من و اين غريبه با کمال ادب و احترام، از هم ديگه خداحافظی کرديم و هر کدوم به راه خودمون ادامه داديم...
غروب، داشتم تو خونه، اتاقم رو مرتب می کردم.
داداشم اومده بود تو اتاق و ايستاده بود پشت سرم. تا برگشتم، خوردم بهش (مثل صبح به اون عابره!)، چيزی نمونده بود بخوره زمين! با بد اخلاقی گفتم: «اينجا چی کار می کنی؟! برو کنار!»
اون رفت و دل کوچيکش شکست. متوجه خشونتم نبودم...
شب تو رختخواب دراز کشيده بودم، به فکر افتادم: «چه طور با اون غريبه، اون رفتار مؤدبانه رو داشتی، اما با خانواده و عزيزات اين قدر بد رفتاری؟! در اتاقت و نگاه کن، چند تا شاخه گل افتاده که داداشت برات آورده بود! خودش اونا رو چيده بود! قرمز و صورتی و آبی! پشت سرت ايستاده بود که غافلگيرت کنه! اشکی که گوشه چشم کوچيکش جمع کردی رو ديدی؟!»
خيلی خجالت کشيدم! رفتم تو اتاقش و کنار تختش نشستم، آروم گفتم: «بيدار شو عزيزم، اين گل ها رو تو برام آوردی؟»
لبخندی زد و گفت: «آره، ميدونستم گل دوست داری ديگه! مخصوصاً قرمزه!»
گفتم: «از رفتار امروزم معذرت ميخوام».
اونم گفت: «عيبی نداره، من به هر حال دوستت دارم».
 

۱۲ نظر:

  1. سلام
    جدا تولدتونه؟
    تولدتون مبارك
    به سلامتي
    صد سال به اين سالها
    اين مطلبتون منو ياد كاراي خودم انداخت
    كاملا درست و به جا نوشتين

    واقعا چرا !؟!

    يا علي ع

    پاسخحذف
  2. مسافر کاروان نور۱۳۸۹/۳/۶, ۱۶:۲۶

    شوک خوبی بود
    ممنون
    نمیدونم شاید با خودمون میگیم خب خونواده, خونواده است دیگه, ما رو درک می کنه! ولی یه غریبه باید بدونه که ما چقدر متمدنیم...
    یادمون میره که این خونواده است که پیش ما می مونه و براش ما نزدیکترینیم.

    پاسخحذف
  3. سلام
    فوق العاده بود
    یه ذره اشک آورد گوشه چشمم
    این فکرومنم همیشه باخودم دارم
    خیلی سخته وقتی میبینی مثلاخواهرت و بردارت و یا حتی پدرومادرت و ازخودت می رنجونی
    التماس دعا

    پاسخحذف
  4. فاطمه كيا۱۳۸۹/۳/۷, ۱:۵۳

    گل آبي هم داريم مگه؟!

    پاسخحذف
  5. سلام لینک شدید
    شرمنده تو این مدت فرصت نشده بود

    یا حیدر!

    پاسخحذف
  6. فاطمه وقت کردی یه سری به گل فروشیا بزن!!

    پاسخحذف
  7. سلام


    تولدتون بود؟!! تبريك واقعا...
    مبارك باشه؛ جالب نوشته بوديد... خوندن داشت...

    ممنون از شعري كه نوشتيد برامون، خيلي قشنگ بود

    دعا كنيد ديگه، امتحان واسه ما شب امتحانيا ايام بديه...

    موفق باشيد

    ياعلي../

    پاسخحذف
  8. سلام دوست ارجمند.
    بسیار نکته زیبا، مفید و ارزشمندی بود.
    به امید روزی که مهربانی و عطوفت سراسر گیتی رافرا گیرد، در سایه امن حضرت حجّة بن الحسن العسکری(ع)
    موفق و منصور باشید.

    پاسخحذف
  9. سلام !

    وقتی که قدر با هم بودن را ندانیم همینه !

    انشاا... موفق باشید

    پاسخحذف
  10. س. ميرزايي۱۳۸۹/۳/۸, ۱۳:۴۷

    سلام.
    واقعا عالي بود. متاسفانه هميشه وقتي مي فهميم كه دير يا خيلي دير شده. ازخدا مي خوايم كه هيچوقت در برگشتو(توبه) رومون نبنده.
    آمين

    پاسخحذف
  11. سلام
    اولا تولدتون مبارک
    ثانیا ممنون از حضورتون
    بله تا آخر تیر خیلی نمیرسم به روز کنم
    موفق باشید و ولایی
    یازهرا(س)

    پاسخحذف
  12. واي عزيزم!!!! دلم يه داداش كوچولو خواست...
    برات گل مياره؟دلشو ميشكني؟؟واقعا كه...

    راستي تولدت مبارك!
    وب جالبيه ولي نظر گذاشتن توش خيلي سخته...

    پاسخحذف